Tjenester

SEO — hvordan nå fremste side på Internett.

Søkemotoroptimalisering (SEO) spiller en viktig rolle innenfor Internettmarkedsføring. Populære søkemotorer som Google, Yahoo, og Bing er de største kildene til informasjon for millioner av mennesker i alle aldersgrupper. Hovedoppgaven til søkemotorene er å sile raskt gjennom et enormt lager av virtuell data og returnere de mest relevante treffene på brukerens søk. Relevant innhold blir rangert høyt på søkeresultatene, noe som øyeblikkelig fanger brukerens oppmerksomhet. SEO hjelper nettsider med å vesentlig heve plasseringen deres i søkeresultatene.

Det finnes to forskjellige hovedtyper SEO tjenester som effektivt håndterer kravene for bedre søkeresultat: On Page SEO (tiltak på hjemmeside) og Off Page SEO (tiltak utenfor hjemmeside på Internett)

On Page SEO

Webdesign handler ikke bare om å lage noe som er visuelt tiltrekkende. Utseende til nettsiden er selvfølgelig viktig, men det er bare en liten del av det som kreves for å lage en nettside som tiltrekker besøkende. Søkemotorene vet omtrent hvor lenge hver besøkende oppholder seg på siden din og hva som blir gjort på den. Dette kan avsløre om en besøkende klikker seg inn på siden din og går tilbake for å klikke på et annet resultat i løpet av 5 sekunder. Dette er uhelding fordi det viser at den besøkende ikke likte hva han eller hun fant. Men hvis søkeren klikker seg inn på siden din og aldri går tilbake for å klikke på et annet resultat, eller bruker 20 minutter på siden din, så er det veldig bra fordi det viser at det han eller hun fant var av relevant interesse til søket som ble utført.
Nå som vi går inn i framtiden er dette kjernen av On Page SEO. For å gå opp i rangeringene må du få dine besøkende til å oppholde seg på siden din over lang tid.

On Page søkemotoroptimalisering er også påvirket av hva du forteller søkemotorene – slik som innhold, format, titler, tags, nøkkelord, linker, bilder, videoer, nettstedstruktur, og mer. Alle disse spiller en viktig rolle i å bestemme rangeringen til en nettside.
Grunnleggende On Page SEO inkluderer vanligvis å sette opp elementer som titler, tags, overskrifter, og URLs for å tilpasses markedet din bedrift retter seg mot.

Kvalitetsinnhold

Kvaliteten på innholdet er et direkte mål på originaliteten og relevansen til nettsiden din. Originalt og relevant innhold, presentert på en naturlig og logisk måte tiltrekker og bevarer oppmerksomheten til de besøkende, noe som fører til at rangeringen til nettsiden blir bedre.

On Page Videoer

Video- og lydklipp burde alltid inkludere transkripsjoner for å øke rangeringen til nettsiden. Optimalisering av videotitler, beskrivelser og URLs er også viktig for relevansen til siden.
Å lage videoer er en virkelig god måte å forbedre din SEO fordi de kan bli brukt til å forbedre din On Page SEO ved å forbedre besøkeropplevelsen og øke tiden de tilbringer på siden din, og din Off Page SEO ved å bygge noe som tiltrekker linker.

On Page Bilder

Bilder er utenfor rekkevidden til Webcrawlers (søkemotorenes egne register-oppdateringer på alle Internetts hjemmesider), og blir ikke ansett til å bestemme nettsidens rangering — vel, på en måte. Nettsider som bruker et stort antall bilder eller infografikk blir vanligvis optimalisert med relevante alternativtekster, som er rike på nøkkelord, til hvert bilde, slik at teksten gir verdi til relevansen og dermed også rangeringen. Bruk av alternativtekst (alt text) forsikrer også at nettsiden viser relevant informasjon på alle enheter — uavhengig av deres evne til å laste bilder.

Riktig linkstruktur

Nettsider som er oversiktlige gir brukere mulighet til å bla igjennom relatert innhold problemfritt, uten å tvinge dem til å lete etter riktige lenker eller menyer for å navigere på siden.
Hvis nettsiden din er liten burde hjemmesiden inneholde linker til hver enkelt side på nettsiden.
Hvis nettsiden din har mange sider, burde den bli satt opp med en struktur med flere nivåer hvor de fleste sidene passer innenfor 3-10 forskjellige underkategorier. Hvis dette blir gjort på riktig måte kan det være veldig virkningsfullt.
Det er alltid viktig å passe på å bruke passende nøkkelord i linktekstene på sidene dine, MEN du ønsker ikke å over-optimalisere dette. For eksempel, hvis du har en side om jakker for hunder ønsker du ikke at alle linkene skal ha linkteksten jakker for hunder. Varier teksten på riktig måte slik at søkemotorene ikke tror du over optimaliserer.

Avansert On Page

Disse On Page tjenestene er utenfor grunnleggende SEO. Bruken av en smart blanding av nøkkelord basert på semantisk tilkobling, metoder for å fange nettsideinnhold generert av brukere, eksterne linker av god kvalitet, og optimalisering av innholdet på nettsiden er noen få av de mulige forbedringene som vil hjelpe deg å rangere lettere.

Off Page SEO

Off Page SEO handler om hvordan nettsiden din refereres til online. Hovedgrunnlaget i dette ligger i linkene som peker til nettsiden din. I tillegg til et optimalisert innhold som forbedrer rangeringene og imponerer brukerne som besøker siden, burde ekstra arbeid bli gjort for å få linkene tilbake til din side på så mange steder som mulig.

Ingen SEO strategi er hel uten Off Page SEO. Bruker du bare On Page SEO, er det litt som om du sitter på en stol med bare 2 bein — noen ganger virker det, men det betyr ikke at det er verdt det.

Kvalitetslinker

Kvalitetslinker fra relevante, autoritære nettsider som er godt rangert vil ha en enorm innflytelse på din søkemotorplassering. Disse er vanskelige å finne, men til og med bare noen få høykvalitetslinker kan føre deg langt på vei. Jeg bruker noen unike metoder, som få andre seo-markedsførere bruker, som gjør det mye lettere å få mange av disse linkene.

Naturlig Linktekst Distribusjon

Etter Panda (Google algoritme oppdatering) har det nå blitt viktig å bruke naturlig linktekst distribusjon for å forhindre over-optimalisering eller gjentakende bruk av samme linktekster på flere linker. Direkte linker til URL-en, bruk av merkenavn, varierende nøkkelord med relevant tekst forsikrer at nettsiden til din bedrift ikke blir straffet for unaturlig linking. Men hvis alle linkene dine har samme linktekst, da vil du bli straffet. Det er umulig at en slik linkprofil er naturlig i søkemotorene øyne.

Tiden det tar for naturlig linkbygging

Naturlig linkbygging skjer normalt over tid. Til og med for høyt rangerte nettsider tar det tid å bli lagt merke til og tiltrekke inngående linker fra andre sider eller bruker-genererte referanser på andre sider. Enhver rask økning i inngående linker er alltid en rød varsellampe og kan virke imot omdømmet til en nettside. Det vil ikke automatisk skade deg, fordi dette kan skje naturlig. Men vanligvis er ikke dette noe din bedrift ønsker — spesielt ikke hvis det dreier seg om en ny nettside.

SEO Hemmeligheter

For omtrent et år siden, da jeg drev med nettverksbygging, møtte jeg på en SEO konsulent og han sa noe til meg som jeg aldri kommer til å glemme. Han sa, ”Vi (SEO konsulenter) er nesten verdiløse.” Jeg tenkte, ”Vel, DU er kanskje verdiløs, men det er definitivt ikke jeg!” Jeg har innsett hvor sant det er etter å ha hørt alle skrekkhistoriene fra mine kunder om deres tidligere erfaringer med SEO tjenester.

Jeg forstår SEO bedre. Jeg bruker bedre verktøy. Jeg maksimerer kraften av disse verktøyene. Jeg leverer service med integritet. Jeg kommuniserer resultater ærlig. Jeg streber hele tiden etter å forbedre mitt servicenivå til mine kunder.

Jeg vet at jeg gjør ting forskjellig enn hva de fleste andre der ute gjør, og jeg vet at jeg kan gi resultater til mine kunder. Derfor kan jeg ikke avsløre alt jeg gjør for å hjelpe mine kunder til bedre rangering og salgstall. De fleste av mine ”konkurrenter” har lite kunnskap og erfaring og slik vil jeg gjerne at det skal fortsette å være! Ring meg hvis du vil vite mer 90111179.

Tjenestene du bruker burde være tilpasset til din bedrift. Nettsider som allerede er på Internett blir først undersøkt for å vurdere innholdet, nåværende plassering i søkemotorene, inngående trafikk og konkurranse før en passende søkemotoroptimalisering-strategi blir designet.

Hvor mye koster SEO?

Det er litt som å spørre hvor mye en bil koster. Du kan kjøpe en billig skraphaug hvis det dekker dine behov, eller du kan kjøpe en Mercedes hvis det er det du vil ha — alt avhenger av dine ønsker og behov. Det samme gjelder for internettmarkedsføring. Forskjellige selskaper kan ha veldig forskjellige behov. Kontakt meg og jeg vil gi deg en gratis analyse som forteller deg hvor dine største muligheter ligger og hvor du burde begynne.

Jeg ser frem til å samarbeide med deg og din bedrift og plassere dere over dine konkurrenter på første side av Google.no

Usikker hvor du skal begynne?

La oss ta en uformell prat hos dere, på kafe' eller nettmøte.

Foretrekker du å sende inn kontaktskjema i stedet?

Resurser:

Nyttige linker

Lokal søke terminologi

Kontakt info:

Lokaliser AS

Medhuagen 13, 5174 Mathopen

+4790111179