Lokal SEO

Hva er lokal SEO og hva er det som skiller dette fra vanlig søkemotoroptimalisering?

Du har garantert møtt på uttrykket SEO tidligere og hørt forskjellige oppfatninger av hva det innebærer. Jeg skal gi deg en eksakt forklaring på hva SEO omfatter - rettere sagt hva god SEO omfatter.

Grovt sett sørger søkemotoroptimalisering for at din bedrift blir funnet når noen søker etter dine produkter eller tilsvarende bedrifter som din. Vi fokuserer normalt på Google ettersom dette er den desidert største og mest brukte søkemotoren på Internett. SEO er ment til å øke antall besøk til din hjemmeside, lete etter informasjon og benytte de tjenestene eller handle de produktene du tilbyr. Dette kan eksempelvis være at en kunde ringer deg, sender deg melding via skjema på din hjemmeside eller avtaler en time hos deg. Hver av disse handlingene er et steg for å kunne bli kunde av din bedrift.

Riktig lokal SEO representerer alt ovennevnte samt en mye mer fokusert geografisk tilnærming. Dette gjenspeiler seg i god synlighet i søkemotorene for de områder og regioner din bedrift leverer varer og tjenester til.

Om du i dag finner ut at du ønsker å dukke opp når noen søker etter "rørlegger Bergen" eller "førerkort Oslo" så kan dette være en god start på et møte. Det er som oftest flere momenter som bør tas hensyn til og dette hjelper vi med slik at prosessen blir enkel for deg. Til daglig benytter dine potensielle kunder mange forskjellige søkeord og setninger. Det som er grunnleggende viktig er å forstå hvilke av søkeordene som gir god avkastning.

Det finnes ikke, og det vil ikke kunne produseres en "felles strategi mal" hva angår god lokal SEO. Når vi samarbeider med din bedrift vil vi anbefale et eller flere tiltak som tar hensyn til dine konkurrenter, ditt geografiske leveranseområde, din plassering og din bedrift. Vårt mål er å sette sammen den rette kombinasjonen av tiltak som din bedrift har budsjettert og samtidig gi økt avkastning.

Lokal SEO

Kr / månedlig

  • Etablering av digitale eiendommer, register og katalog oppføringer
  • Tilpassede månedlige aktiviteter
  • Pågående varemerke meldinger
  • Korrigere registre, digitale eiendommer og katalog oppføringer
  • Optimalisere og vedlikeholde hjemmeside

Om du ikke føler deg trygg på hvor mye din bedrift skal investere i markedsføring på Internett kan denne artikkelen være til hjelp.

Din bedrifts kostnad for et pågående optimaliseringsprosjekt vil baseres på hjemmesidens størrelse, hvor mye arbeid som må gjøres i form av korrigering og tilførsel av relevant innhold og hvor lang tid det vil ta å nå topplassering i søk. Ingen strategier er like ettersom ingen hjemmesider og geografiske fokusområder er like.

Usikker hvor du skal begynne?

La oss ta en uformell prat hos dere, på kafe' eller nettmøte.

Foretrekker du å sende inn kontaktskjema i stedet?

Resurser:

Nyttige linker

Lokal søke terminologi

Kontakt info:

Lokaliser AS

Medhuagen 13, 5174 Mathopen

+4790111179